Honungsros

Honungsros

lördag 2 juli 2011

Kläder för småttingar

Ett av mina senaste sömnadsprojekt var den här babyklänningen. Väldigt rolig att sy och den blev ju också väldigt söt. Den är sydd i minsta storleken 56 cl för den är till en alldeles nyfödd liten flicka.
Fick faktiskt sy en till nästan likadan men ett par storlekar större då en av mina arbetskamrater gärna ville ha den till sitt barnbarn.




Babykläder är alldeles speciellt roligt att göra och nu får jag testa vad min ganska nya overlockmaskin går för. När mina barn var små så hade jag en tretrådig overlockmaskin men den har jag överlåtit åt en tvåbarnsmamma som också gärna syr. Kul att den kom till användning.

2 kommentarer:

  1. Hej
    Vilken underbar klänning. Vad du är duktig. Jag vänter ju ett till barnbarn man kanske får beställa nått nån gång. Birgitta

    SvaraRadera
  2. Men ååh så söt klänning!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera