Honungsros

Honungsros

lördag 15 maj 2010

En liten paus i sömnaden =)



Förlåt min långa bloggtystnad... Jag hinner inte skriva o sy o jobba o fotografera på samma gång... Men idag när jag tog en kaffepaus och tittade ut genom köksfönstret så såg jag mitt i duggregnet hur GRÖNT allting var. Måste bara ut o ta några bilder :)
Idag fick jag en extra kompledig dag, perfekt nu när jag har så mycket att göra ;o Det är ju snart student o ett antal klänningar ska vara färdiga. Idag är förresten tre av mina alster på bröllop, hoppas det blir fint!
Jag njuter verkligen av att det är vår och på gräns till sommar nu. Det är så vackert ute, kolla bara in våra gullviveängar utanför huset, och magnolian har slagit ut. Helt enkelt underbart. det gäller att passa på att njuta av detta nu. I år kan det till och med bli så att det blommar både vitsippor, gullvivor och liljekonvaljer samtidigt här!
Men det bästa av allt är att det är ljust så länge nu. Det är det jag saknar mest på vintern, ljuset alltså.
Ha en fortsatt bra vår och försommar!!!

5 kommentarer:

  1. Vilken underbar utsikt du har, gullvivor eller som jag kallar dem "majnycklar" är en av mest bedårande vårblommor. Men de ska stå så som hos dig och inte planterade i hemska rader.
    Det var roligt att se ett litet livstecken ifrån dig.
    Ha en skön dag och njuuuut.

    SvaraRadera
  2. "Gullviveängar"? Nädu, "gullviveplantage" ser det mera ut som! ;o) Det är inte ofta jag får se bilder från andra ställen där det finns lika mycket, kanske rentav mer, gullvivor än vi har här på Åland.

    Skoj att du glimtar till här i bloggen i alla fall trots att du har mycket kring dig just nu!

    Här är det högsommarvärme idag och Åland är just nu så vackert så man nästan vill gråta. Våren är en underbar tid innan grönskan blir för mättad och allt börjar kännas dammig och torrt. Ha en fin andra majhalva, hördu!

    SvaraRadera
  3. Hej

    Wow vad en massa gullvivor....nästan som ett fält av raps. I parken här hemma såg jag EN enda gullviva..ha ha....Om jag inte minns fel så tyckte min mormor om denna blomma och hade en hel del på landet vid stugan.

    SvaraRadera
  4. Ja några dagar med värme gör susen! Här är björken grön och gullvivorna blommar... och så Magnolian så klart :-)

    Glöm inte bort att ta pauser, de är viktiga i all kreativitet!

    kram!

    SvaraRadera
  5. Hej du, roligt att höra av dig :-) Visst är Magnolian vacker!! Så speciell... Gullvivan är "vår" blomma och dom börjar blomma här hemma nu! Har du dina senaste klänningar på bild nånstans? Ha en bra kväll! Kram

    SvaraRadera