Honungsros

Honungsros

tisdag 15 juni 2010

Den blomstertid nu kommer!!!


Nu är skolavslutningarna över och sommarlovet har börjat för en del och nu börjar bilderna droppa in så smått till mig. Idag får ni njuta av en söt tjej som precis har slutat 9-an.
Hennes klänning till avslutningsfesten var sydd speciellt till henne och tyllen utanpå var dessutom köpt i Argentina! Snacka om lång resväg för att få hem material ;)
Modellen är delvis egen design för jag hade inget mönster utan en bild på en modell som flickan själv hade hittat och önskade sig. Det blev naturligtvis inte exakt som bilden men tjejen blev hur som helst nöjd med resultatet.
Klänningen är sydd i vit duchesse och som sagt en vit tyll utanpå med små "droppar" på. Jag har inte sett någon sådan tyll här hemma i Sverige så det var roligt att hitta den i Argentina. En extra tyllunderkjol under också så fick vi till vidden i klänningen.
Vad roligt det är när det blir bra och tjejerna är nöjda =)

Åh vad jag njuter av sommaren förresten. Skönt att få leva i nuet alltså!
Jag älskar sommarpsalmerna också... inte bara " den blomstertid nu kommer" utan kanske särskilt den här psalmen...

En vänlig grönskas rika dräkt har smyckat dal och ängar.
Nu smeker vindens ljumma fläkt de fagra örtesängar,
och solens ljus och lundens sus och vågens sorl bland viden
förkunna sommartiden.

Sin lycka och sin sommarro de yra fåglar prisa:
ur skogens snår, ur stilla bo framklingar deras visa.
En hymn går opp av fröjd och hopp från deras glada kväden,
från blommorna och träden.




Håll med om att det är vackert!!!
Ha en fortsatt trevlig sommar!
(Kanske det kommer mer bilder här så småningom men bilder läggs också ut i bildgalleriet på min hemsida.)

2 kommentarer:

  1. Hej, det var längesedan, nu kan du väl pusta ut lite och njuta av alla blomster. Jag håller med dig sommarpsalmerna är vackra. En vänlig grönskas rika dräkt, väcker mycket speciella minnen hos mig.
    Ha det bra.

    SvaraRadera
  2. Vacker psalm, precis som klänningen! Vilken lycka att få sin drömklänning uppsydd :-) Ha en trevlig midsommar och hälsa mannen!

    SvaraRadera